15 Finalistów Olimpiady Projektów Społecznych Zwolnieni z Teorii w naszej szkole!
Świat podobno należy do tych, którzy go biorą! Ta myśl przewodnia edukacji w Czwórce jest wciąż aktualna i można by rzec - nasz patron, Bolesław Prus idzie z duchem czasu. Po raz kolejny uczniowie podjęli wyzwanie. Przez cały rok szkolny walczyli o zrealizowanie projektów społecznych, by… poprawić, ulepszyć, zmodernizować rzeczywistość wokół nas. Najwytrwalsi dobiegli do mety… i zdobyli międzynarodowe certyfikaty zarządzania projektami społecznymi. Wśród finalistów mamy magiczną, szczęśliwą piętnastkę:
Z klasy 1d:
- Marcelina Konieczna
- Aleksandra Kowalewska
- Dagmara Lemirska
- Joanna Nowicka
Z klasy 1a
- Patrycja Zabawa
- Karina Swatowska
Autorki projektu napisały o nim tak:
Akcja Złote Lata
Nasz projekt to inicjatywa skupiająca się na wsparciu osób starszych zamieszkujących domy opieki. Ma na celu pomoc seniorom w rozwoju intelektualno-informatycznym, poprzez stworzenie przyjaznego środowiska, w którym integracja z młodszym pokoleniem, eksploracja nowoczesnej technologii, spacery oraz gry interaktywne stanowią kluczowe elementy.
Z klasy 1d
- Magdalena Niewierkiewicz
- Piotr Szpakowski
Ci młodzi ludzie postanowili zrobić projekt, którego cel ujęli tak:
Prawo Żywności
Rozmawianie z młodymi ludźmi (szkoły podstawowe) o konsekwencjach marnowania żywności oraz tworzenie różnych akcji charytatywnych o tej tematyce. Gospodarstwa domowe, do których zaliczamy również szkoły, marnują 60% żywności. Na naszym projekcie skorzystają uczniowie oraz środowisko.
Z klasy 3a
- Wiktoria Swatowska
- Natalia Jaworska
- Karolina Paszkiewicz
Z klasy 2e
- Jagoda Mocarska
O swojej inicjatywie nasze uczennice piszą tak:
nie-dopasowani
Jesteśmy grupą uczennic, które zainteresowały się problemem dotyczącym osób z niepełnosprawnościami w życiu codziennym. W naszym projekcie mamy zamiar zdiagnozować problem na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród pedagogów , uczniów i rodziców, którzy uczęszczają i pracują w szkołach specjalnych. Mamy zamiar nakreślić problem braku wiedzy i obaw przed niepełnosprawnością. Chcemy uświadomić społeczeństwo, że niepełnosprawność nie jest końcem świata…
Z klasy 3b
- Emila Wawreńczuk
- Joanna Leśniewicz
- Patrycja Różalska
Autorki projektu piszą o nim tak:
FEEL BETTER
Problem społeczny, który poruszamy w naszym projekcie, dotyczy młodzieży, a szczególnie uczniów uczęszczających do siódmych oraz ósmych klas szkół podstawowych. Egzaminy ósmoklasisty oraz wybór nowej szkoły wiąże się dla wielu młodych ludzi z ogromną dawką stresu i emocji. Planujemy zorganizować spotkanie z beneficjentami oraz regularnie udostępniać treści związane z tym tematem w mediach społecznościowych. We współpracy ze specjalistą, ale również korzystając z naszego doświadczenia, ponieważ same przechodziłyśmy ten etap, nasi beneficjenci poznają sposoby na radzenie sobie ze stresem oraz związanymi z tym problemami i trudnościami.
Można tylko dodać: sapere aude i działaj! Bezcenne umiejętności, jakie nabywa się podczas realizacji projektu to prawdziwe okno na świat: współdziałanie w grupie, sztuka komunikacji, trening argumentacji i logistyka działań. A jeśli dodamy jeszcze poszukiwanie partnerów projektu - można by powiedzieć, że jesteśmy gotowi do zarządzania!
Wszystkim finalistom GRATULUJEMY!