Jak uczniowie Czwórki debatują po oksfordzku - prawdy i mity o sztucznej inteligencji
Dnia 26.10.2023 roku mieliśmy zaszczyt być uczestnikami debaty oksfordzkiej na temat sztucznej inteligencji. Przedsięwzięcie odbyło się na Wydziale Kształtowania Środowiska i Rolnictwa, a organizatorem wydarzenia był Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie oraz Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Nasza drużyna w składzie Wojciech Rusinek, Emil Maj, Michał Kusiak i Ksawery Ledóchowski wylosowała stronę Opozycji, a zatem uczniowie musieli zaprzeczyć tezie, że sztuczna inteligencja przynosi więcej szkody niż pożytku. I chyba się to im udało, ponieważ w głosowaniu publiczności zdobyli przewagę głosów. Do debaty przygotowywali się w oparciu o badania na temat zastosowania AI w medycynie, analizie danych i życiu codziennym. Argumentowali, że trzeba pamiętać o rozsądnym wykorzystaniu odkryć sztucznej inteligencji i czynić ją nie tyle podmiotem naszego życia, ile niezbędnym narzędziem. Ich dowodzeniu przyświecała myśl, że człowiek XXI wieku pragnie być przede wszystkim szczęśliwy, a to osiągnie wówczas, gdy znajdzie czas dla rodziny, przyjaciół i pasji. Sztuczna inteligencja skutecznie może mu w tym pomóc.
Fantastycznie było się zmierzyć z drużyną przeciwną, w skład której weszli uczniowie z VII LO im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego oraz IX LO im. Bohaterów Monte Cassino.
Debata oksfordzka uczy sztuki erystyki, otwiera na interdyscyplinarny dialog, ale przede wszystkim jest ekspozycją odwagi słowa przed szeroką publicznością. Dziękujemy za zaproszenie i czekamy na kolejne wyzwania!
https://www.zut.edu.pl/zut-studenci/aktualnosci/article/debata-oksfordzka-na-zut.html
Link do debaty: https://www.youtube.com/watch?v=CmaHDXKDIr4