Projekt Erasmus+ „Access to life, czyli „dostęp” do pełni życia”
Projekt Erasmus+ 2024-1-PL01-KA122-SCH-000205770
„Access to life, czyli „dostęp” do pełni życia” - w poszukiwaniu inspiracji do kreowania szkoły przyszłości.
Projekt powstał z myślą o uczniach, ale także o naszej kadrze uczącej. Jesteśmy w pełni świadomi, że nowoczesne technologie, oferując niekończącą się gamę korzyści, mogą jednocześnie doprowadzić do uzależnień, jeśli używane są w sposób nieprawidłowy, niekontrolowany, a przede wszystkim nieświadomy. Wychodząc naprzeciw rosnącej potrzebie spadku ilości godzin spędzanych przez naszych uczniów przed ekranami komputerów, laptopów, czy smarfonów, zaplanowaliśmy szeroką ofertę działań mających na celu zwiększenie świadomości nauczycieli w tej materii, ze szczególnym ukierunkowaniem na działania koncentrujące się na szkodach wynikających z uzależnienia od technologii, działaniach prewencyjnych oraz sposobach tworzenia „rodziny” szkolno-uczniowskiej.
Projekt ten ma na celu doprowadzenie do trwałych zmian w zachowaniu naszych uczniów. Nauczyciele skoncentrują się na budowaniu świadomości wśród rodziców, uczniów i innych nauczycieli o negatywnych skutkach nadużywania technologii. Poznane nowoczesne i ciekawe metody pracy wykorzystamy w kolejnym roku szkolnym. Po zakończeniu projektu skupimy się na trwałych zmianach w zachowaniu uczniów oraz ich świadomym, rozsądnym i użytecznym wykorzystaniu świata technologii.
Uczestnicy projektu: poznają różnorodne metody umiejętnego wykorzystania Internetu i nowoczesnych technologii oraz doświadczą innowacyjnych rozwiązań dotyczących komunikacji na linii nauczyciel/szkoła – rodzic – uczeń. Zwiększą swoją uważność nt. nadmiernego korzystania z nowoczesnych technologii, w tym Internetu oraz ich wpływu na funkcjonowanie
młodego człowieka w społeczeństwie, jego zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego oraz stanu emocjonalnego. Wzbogacą swoją wiedzę nt. celowego, ograniczonego, odpowiedzialnego, zdrowego, bezpiecznego i aktywnego stosowania technologii komunikacyjno-informacyjnych, w tym także Internetu. Posiądą również wiedzę w zakresie cyfrowego bezpieczeństwa, dobrostanu oraz zdrowia mentalnego, a także umiejętności i kompetencji cyfrowych.
Ponadto, dzięki naszemu międzynarodowemu projektowi, chcemy przyczynić się do rozwoju językowego i kulturowego naszych nauczycieli, wzbogacenia wiedzy w zakresie wartości europejskich oraz do wzmocnienia prestiżu naszej szkoły poprzez nawiązywane przez nas partnerstwa z innymi placówkami europejskimi.
Rekrutacja uczestników była przeprowadzona w sposób jawny i na równych szansach dla wszystkich zainteresowanych. Latem nasi nauczyciele wezmą udział w szkoleniach zorganizowanych w malowniczo położonym nad Morzem Egejskim mieście Dalaman, w Turcji. Projekt w całości został sfinansowany przez Komisję Europejską w ramach działania dla kadry uczącej, w sektorze edukacja w programie Erasmus+.