Erasmus+ Responsible Digital Natives Czwórka na Łotwie

Czwórka z Erasmusem na Łotwie
-czyli jak być świadomym użytkownikiem nowoczesnych technologii.

W dniach 20-24 marca grupa uczennic z IV Liceum Ogólnokształcącego, pod opieką naszych nauczycieli: Panów Huberta Możdżenia oraz Krzysztofa Bielińskiego wyjechała na Łotwę, do miasta Tukums w ramach kolejnej już wizyty z projektu Erasmus + Responsible digital natives. Temat przewodni programu: “Smart Phone addiction and ways to prevent from it replacing good use of technology”.

Pierwszego dnia, tuż po godzinie 8 rano dotarliśmy na lotnisko w Rydze - stolicy Łotwy. Stamtąd odebrał nas autokar i zawiózł do hotelu w Tukums. Po odpoczynku po podróży wraz z
nauczycielami wyruszyliśmy zwiedzać miasto. Zobaczyłyśmy wiele ciekawych miejsc. Duże zainteresowanie wzbudził w nas duży, nowoczesny plac zabaw, z którego postanowiliśmy
skorzystać. Szczególną frajdę sprawiła nam gigantyczna huśtawka. Pierwszy dzień był dla nas czasem wolnym, bez zajęć projektowych. Postanowiliśmy się nim nacieszyć zwiedzając miasto i rozmawiając na temat nadchodzących dni.
Drugi dzień spędziliśmy w szkole – Tukuma 2. vidusskola na zajęciach, które miały pomóc nam przełamać pierwsze lody i usprawnić kontakt z innymi uczestnikami wizyty. Szkoła w
Tukums jest duża oraz nowoczesna. Poznaliśmy tam uczniów z Łotwy, Litwy, Chorwacji, Hiszpanii oraz Turcji. Miałyśmy także lekcję tańca ludowego, prowadzoną przez uczennice
tamtejszej szkoły. W grupach mieliśmy za zadanie zrobić projekt na temat uzależnienia od telefonu, każda grupa miała inne zadanie, jednak każde opierało się na tym samym temacie.
Następnie również w grupach wyszliśmy na miasto oraz wykonywaliśmy różne zadania, m.in. takie jak powiedzenie zdania we własnym języku. Dzięki spędzeniu praktycznie całego
dnia razem, bardzo się do siebie zbliżyliśmy oraz lepiej poznaliśmy. Ale także, co najważniejsze, przełamałyśmy barierę językową i bez problemu z każdym komunikowałyśmy
się w języku angielskim.
Trzeciego dnia odwiedziliśmy miejscowość Ventspils gdzie zwiedziliśmy niesamowite muzeum nauki - “Vizium”. Zobaczyliśmy wiele nowoczesnych technologii między innymi
symulator trzęsienia ziemi czy interaktywne gry. Uważamy, że czas spędzony w tym miejscu był doskonałą okazją na wzbogacenie wiedzy z dziedziny nowinek technicznych. Po obiedzie pojechaliśmy na spacer na plażę, mimo niesprzyjającej pogody widoki były piękne. Następnie, wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy tamtejszy zamek i poznaliśmy całą jego historię.
Ostatni dzień wyjazdu spędziliśmy w stolicy Łotwy, Rydze. Rozpoczęliśmy od zwiedzania starego miasta i poznawania jego przeszłości. Każdy budynek różnił się od siebie, a te
najstarsze zostały zachowane w idealnym stanie. Wolny czas spędziliśmy w sklepach z pamiątkami, aby kupić coś dla najbliższych. Następną atrakcją tego dnia było muzeum
motoryzacji w Rydze. Było tam wiele starych modeli aut Mercedesa czy Forda, ale również mnóstwo starych telefonów, budka telefoniczna czy symulacja jazdy starodawnym
autobusem. Po dniu pełnym wrażeń zjedliśmy kolacje pożegnalną i wróciliśmy do hotelu, aby odpocząć i przygotować się na powrót do Polski.
Cały wyjazd udokumentowałyśmy robiąc zdjęcia. Była to dla nas niezwykła szansa, aby doskonalić naszą znajomość języka angielskiego w praktyce, zwiedzić nowe miejsca i poznać